För tre år sedan…

… såg mitt liv lite annorlunda ut än nu.

Jag vägde 137kg och insåg plötsligt att det var dags att ta tag i det faktiska problemet bakom mitt felätande, inte bara fokusera på att bli av med symptomet, dvs övervikten och i mitt fall heter problemet socker.

När jag vågade prova att ta bort allt socker och samtidigt skära ner på kolhydraterna och återgå till att äta naturligt fett så lättade plötsligt en dimma ur hela min kropp. jag kunde tyda signalerna igen. Jag kände tydligt skillnaden mellan hunger och sug, jag förstod när jag var törstig och framför allt förstod när jag hade ätit lagom mycket mat.

Som många andra hade jag trott att lågkolhydratskost bara var en alla bantningsmetoder som dykit upp men för mig innebar den ett helt nytt liv, ett liv som blev så förändrat på djupet att kilokampen blev helt underlägsen mitt välmående. För första gången sedan tonåren har jag återfått ett normalt och avspännt förhållande till mat och det är som en utopi som blivit sann!

9 responses to “För tre år sedan…

  1. Jag önskar att jag hade din energi. Skall börja med att försöka hitta din bok sen får vi se hur det går. Beundrar dig för att du lyckats.
    Ha en riktigt god jul ./Gela

  2. Du är verkligen duktig och en bra inspiration när ens egen styrka tryter. Särskilt nu i lussebullar tider, vilket råkar vara min fallgrop. Skönt få styrka att komma upp på banan igen.

    Kommer du lägga in före och efterbilder här med?

  3. Hej Anna!
    Det är en helt fantastisk ”resa” du gjort! Får faktiskt några tårar i ögat, för blir en aning rörd av att du lyckades få ”kontroll över ditt liv” och att du på så sätt hittade ett sätt att må toppen. Jag är MYCKET imponerad och glad för din skull!
    Du är verkligen en stor inspirationskälla, läser här och var i din blogg att du har ”hjälpt” en massa människor till att ”ta sig i kragen” för att lyckas ställa till med en förändring.
    Jag själv har ett antal kilon (ca 10-15 är väl tänkt) att gå ner och är nu i början av ”mitt nya liv”, tack vare att jag hittade din blogg. Hållt mig till dina recept i 6 dagar nu och vad har hänt, jo minus 2,2kg, en aning overkligt att de faktiskt fungerar! Är ju inte alls ”svårt” på nå sätt, inte ens motion behövs, ja det är verkligen helt fantastiskt!
    TACK för alla dina otroligt bra recept, tips och råd:)!
    Önskar dig en god jul:)

  4. Hej.

    Jag har en liten fråga bara. Köpte din kokbok för ett tag sedan och den är verkligen inspirerande och superbra. Men jag undrar vad som menas med vaniljpulver? Det enda jag kan tänka på är vanillinsocker och jag tror nästan inte att det kan vara det som menas?

    Stor kram

Kommentera

