Äntligen!

Mitt badrum.

Klart.

Ahhhhhhhh!

Det är så skönt att det inte längre ser ut så här:

Utan så här:

Och kanske ännu mer skönt att vi nu vet att det inte är några vattenskador av de felaktigt gjorda golvbrunnarna i gammla badrummet. Phu!

56 responses to “Äntligen!

  1. Sjukt snyggt!

    Vart är golvkaklet köpt? CC Höganäs?

    /Karl

  2. Hej Anna! Först och främst grattis till din storartade viktnedgång! Lchf passade dig bra, förstår jag. Jag tror dock att för oss som ”bara” har 5-6 kilos övervikt kan det vara svårare att gå ner med den dieten. Dieten är bra sammansatt, men i mitt fall är det kalorierna som räknas..;)

    Menar du att den nedre bilden av badrummet är det nya…? Jag som tycker att den övre bilden av badrum är mycket finare!!

    Gott Nytt År, Anna!

    • Haha, ja man kan ha olika smak men framför allt så riskerar vi inga vattenläckor med det nya badrummet och bilden jag visade er är från säljhäftet, dvs det ser väldigt mycket bättre ut än vad det u sjäkva verket var… .:) Självklart räknas det totala mängden mat man stoppar i sig, grejen med den här maten för mig är att det är mycket lättare att kontrollera mängden nu när jag blir NÖJD av maten.

  3. Vi har också renoverat badrum, inte helt klart än men imorgon kommer de och sätter mjukfogen och handdukstorken så sen så! Vi har faktiskt valt samma spegel som er ser jag! Snygg snygg 🙂 Ha det bra! Hälsningar Johanna

  4. Grymt snygg ville jag bara säga!!

  5. Så fint badrum. i renoverar också som bäst vår nedre våning inkl. badrum och toan som jag satt en färggrann tapet i. Ser jätte fint ut, Cathrine

    • Åh det låter jätthärligt! Vi har en gästtoa att göra om också som jag är också sugen på att peta in mycket färg och samtidigt mycket ljus. Inga bilder att dela med dig av på ditt badrum? 🙂

      • Jag väntar på att rörmannen ….. vattenkranarna skall på plats och toan på plats. Sen kommer jag att skicka lite bilder så får du/ni se. De har alltid ngra ursäkter…..

      • Känner igen det där från vårar rörisar, undrar varför det måste vara så med vissa hantverkare? Kakelkillarna var fantstiska dock, skönt! 😀 Jag ser fram mot bilderna!

  6. Super snabbt svar 🙂
    Det ska du ha stort beröm för! att du svarar på varenda kommentar! du vet hur du fångar dina läsare ; )

    wow! 25 kg!! ja nu väger inte jag 137 men väl 107 skulle ja gå ner 10 skulle ja va gla 😉

    Har ätit LCHF förut o min man gick ned men inte jag, (bara ett par kg) MEN jag vann massor ändå, humöret blev sjukt mycket bättre o trevligare ; ) Ska ge det en till chans nu så får vi väl se hur det bli denna gång.

    Ja tack de e super mysigt me en liten bebis 🙂 Så har jag en son som e hur lycklig som helst över henne oxå så de e dubbel lycka 🙂

    • Tio kilo är inte alls en omöjlighet men glöm inte att vara jäkligt glad och precis lika stolt om det blir 8 istället. För i ärlighetens namn så hade det ju kanske lika gärna kunnat vara ett kilo upp istället om inte tanken fått fart?!

      Du kanske är en av dem som går ner bättre med lite mer grönsaker och lite mindre fett än LCHF-kosten normalt förespråkar. Jag tänker så här: Det fettet jag äter vill jag ska vara så naturligt som möjligt men även om jag är väldigt långt ifrån rädd för det, uppenbart för alla spm läst något av mina recept så gör jag det inte till ett självändamål att äta fett. Lycka till nu, jag håller en tumme för dig!

      • Precis! du har helt rätt 🙂

        jo jag åt väl lite så sist alltså mer grönsaker än ”tillåtet” i LCHF. kan va därför… för det blev mycket fett oxå. ja jag gick ju inte upp men jag gick heller inte ned mer än ett par tre kilo. Sen blev jag gravid o då skrek kroppen efter kolhydrater så det blev att vi återgick till normal eller vanlig kost (om man nu kan kalla den det…)

        Men nu har jag inget som hindrar, jo jag ammar ff. men tänkte testa men inte gå åt för hårt på en gång.
        så vi får väl se hur det ser ut me vikten om tre månader… kanske bara 5 oxå. men upp ska jag iaf. inte gå 😀

        tack för dina svar o ditt lycka till 🙂

      • Jag brukar tänka att så länge man inte går upps går man årt rätt håll. ;D

  7. Super snyggt !!

    Speciellt golvet 😀 vad är det för golv ??
    super fint verkligen!
    Vi har precis gjort om i vårt duschutrymme och bastu vi oxå, visst är det härligt med nytt 🙂

    Tro jag ska ta o börja om o läsa din blogg från början igen, för nu jädrans måste jag göra något. dottern (mitt andra barn) har kommit och är tre månader idga och tyvärr har det blivit ca 30 kg övervikt nu. Som e samlade sen 01- så jag har ju hållt på ett tag men nu ska jag sluta samla o göra mig av med de istället ; ) Tänk om man bara kunde lägga de i en påse o gå ut till soptunnan med de, precis som jag gjorde med min gamla kapsylsamling HAHA! : D
    Om tre månader ska vi fota oss o förhoppningsvis får vi tillnågot fint familjefoto, ett som jag är nöjd med… undra hur mycket jag hinner göra mig av med i vikt??? hmm… men nu jädrans! Jag har tre månader på mej!

    • Tack! Det är en plastmatta från Forbo och jaaaa, det är härligt med nytt och SÄKERT badrum. *tar i trä*
      Grattis till lilltjejen, härligt med extra i familjen att snufsa på.
      Visst hade det varit trevligt om man kunde göra så men ärligt talat så kan jag inyte säga att jag lidit särskilt mycket under den hör resan heller…
      Jag gick ner 25 kilo mina första tre månader 🙂

  8. Whow va´fint det blev. Och precis till julbadet !!!
    Väntar med spänning på mitt nya, med både dusch och kar, nästa år nån gång.

  9. Tack för svar, då vet jag. Riktigt snyggt är det =)

  10. Nice, riktigt nice. Något som skulle falla mig i smaken med detsamma.

    Ql att se hur det nya boet ser ut!

    Ha det gött.

  11. Haha jag såg bara den första bilden och tänkte hmmm, smaken är olika. Men sen kom den andra bilden, otroligt snyggt!

  12. Himmel så snyggt!!! Badrummet ser ut att ha en liknande planlösning som vårt, ska visa detta för gubben – för vi MÅSTE se till att fixa vårat sunkiga badrum…
    Verkligen snyggt, och vilket otroligt snyggt golv!!! Man kan inte tro att det är plastmatta!

  13. Snyggt men inget badkar..

  14. åh så fint!! 🙂 vart har ni köpt handfatet/skåpet? supersnyggt!! ;p är de valnöt i skivan?

  15. Gud så snyggt! 🙂

  16. Riktigt coolt. Först när jag såg första bilden så tänkte jag ”hjälp, flickan har ingen smak” men så blev jag lättad när det visade sig att det ju var gamla badrummet… hehehe

  17. Superfint.
    Först läste jag rubriken och kollade första bilden innan jag fattade att det var ”Före”, *hihi*.
    Som sagt jättefint.
    Kram

  18. Najs!! Blir ju såååå sugen på att köpa hus!!

  19. Åh va fint, jag är också nyfiken på golvet?

  20. Jättefint!!
    Jag håller med Karin om golvet, verkligen skitsnyggt!
    Här hemma är vi också i renoverartagen, all inspiration är bra.

  21. Jättefint! Otroligt läckert handfat!

  22. Hur snyggt som helst!!!

  23. Snyggt!!!
    Vad är det för golv? Blir nyfiken eftersom vi snart ska helrenovera vårt badrum.

    • Plastmatta! Den heter Wenge från Forbo om jag inte missminner mig. Vi har vårat badrum på andra våningen i ett råhus, det kändes helt enkelt som ett säkrare alternativ och dessutom lite lättare att hålla rent.

  24. Oh herregud vad snyggt det blev! Lite avis ;P Undrar hur resten av huset ser ut om badrummet är så DÄÄR snyggt!? 😀

Kommentera

