Stekt skinka, ostägg och paprika

Oftast är det enkla alldeles för underskattat!

12 responses to “Stekt skinka, ostägg och paprika

  1. Har precis ätit ditt frukosttips! Den satt fint den. Är inne på min första dag på GI metoden!! Kram Anna

  2. Ikväll la jag några bacon i botten på en ugnsform, i med halverade cocktailtomater, hackad basilika och små brocollibuketter, hyvlade lite kryddost över,, in i ugenen ett tag, sen pytsade jag på creme fraiche blandat med grädde, kryddade med peppar och vitlök och så in igen ett tag.

    Int perfekt på något vis, men jag har inte ätit något sött ikväll och det är mitt mål…

  3. Det kallar jag riktig frukost 🙂
    Jag brukar steka paprikan också, tillsammans med några cocktailtomater och en halv lök. Jag låter osten smälta ner över det.
    Sen stekt varmrökt sidfläsk till och ett ägg.
    Vilken skillnad i mättnad mot förr när jag åt gröt…

  4. Gud så gott det lät. Perfekt för lunchen imorgon.
    Tack för tipset

  5. Hur gör man ‘ostägg’?

  6. Så sant.
    Standardlunchen med småtassarna:
    Klipp ner bacon hos en smörklick i ugnsform och ställ in i ugnen. Vispa under tiden ägg, äggulor, creme fraiche coh lite grädde. Slå smeten i formen och rör om. Grädda tills klart.

    FjällFläskis a la minute 😉

Kommentera

