Julfusk

Vi fuskade lite och tog in granen redan i går kväll, ohhh, det är en fantastisk känsla att smyga ner för trappen i raggsockorna och se den där men framför allt: att känna doften av den sprida sig i hela huset!

Utanför isiga fönster ligger för en gång skull snön gnistrande vit här nere och det finns goda chanser att den till och med kommer att vara lika tjusig i morgon.

Min familj kommer, så härligt! En del av dem är redan på väg hit och ska hjälpa oss att dressa granen ikväll, resten kommer i morgon och jag tror att jag ser fram mot den här julen precis lika mycket som barnen i år. Jag saknar lilla mappa och min favoritlillebror men det är tur att det finns telefoner och i hjärtat är de ju alltid med ändå.

Det blir en god jul i år.

16 responses to “Julfusk

  1. moster i väster

    En riktigt god fortsättning på julen önskar jag Er alla. Samt ett riktigt Gott Nytt År!

  2. Vill önska dig en riktigt GOD JUL och ett härligt träningsår 2010!

    Jag brukar titta in på din blogg ibland och tycker att den är bra och inspirerande!

    Julhälsningar
    Karin

  3. God Jul Anna

    /Fjällmor

  4. Hej Anna vill bara ønska dig en riktigt god jul. Det jag ønskar i julklapp ær din positiva livvssyn och styrkan att testa din livsstil. KRAMAR

  5. Det är så härligt första morgonen när man får tända granen! Ska snart bära upp min från källaren och klä den. Tänder den gör jag inte förrän i morgon bitti:). Här (Hälsingland) är det också vitt ute! Har snöat varje dag i 8 dagar, så vi har väl ca 60 cm.

    Önska dig en underbar julhelg!

  6. Jag glömde tacka dig för receptet på kalaskålen. Vi provade den igår …och vi fullkomligt älskar den. God till julskinkan också tror jag.

  7. En riktigt GOD JUL önskas dig med familj från ett vintervitt Kroppefjäll.

  8. Ja, visst är det gott med den där grandoften! Vi fuskade o klädde den redan i söndags eftersom vi inte är hemma på julafton o för att det är så härligt att få njuta innan julen. Efter aftonen så är det liksom ”lite över”.
    Ska nu ugnsbaka skinkan á la Cajsa Varg med massa kryddor. Mmmm det är jul det!
    ÖNSKAR DIG GOD JUL O GOTT NYTT ÅR! Ha en jätteskön helg med familjen!

Kommentera

