Under isen

Ibland har man sådana där dagar.

Ni vet, de där som borde tillbringas i sängen, under täcket med en god bok och själavård men ändå pallrar man sig ur den varma tryggheten och gör det som förväntas av en. Åh, sådan dagar skulle man helst vilja radera ur kalendern, glömma bort att de var här och låtsas som att de aldrig kommer åtkomma. Sådana där dagar när skinnet känns som att det sitter på fel människa och man undrar lite över när det kommer kännas som mitt igen?

Nu är det mitt igen. Med fluff, sladder och alla möjliga brister och bristningar och ändå älskar jag det! Det är skönt att vara hemma.

18 responses to “Under isen

  1. Hemma är alltid bäst!

    och grattis!

    kul blogg!

    kram frida 50kgtogo.blogspot.com

  2. Efter regn kommer sol, välkommen tillbaka! 🙂

  3. Gillar dig både när du är hemma och borta

    😉

    Kram!

  4. Så lustigt Anna … din dåliga dag sammanföll med min 😉
    Jag reparerade med en lång varm dusch och en underbar handgjord tvål med doft av sommarlavendel 😉
    Ha det gott!

  5. Hej!

    Hoppas att det går bra att jag öser en portion beröm, Din lökcheesecake var underbar på julbordet! Likaså dina röror till äggen! Tack för de recepten och idéerna!! De kommer att dyka upp fler gånger hos oss! Parmesansoppan gjorde jag en variant av – och serverade till kotletter – super! Till helgen blir det din fläskfilé – Tack igen för all inspiration!

    Camilla

  6. Annica Wistedt

    Hej Anna. Ville bra berätta att i går gjorde jag din jättegoda köttfärslimpa med blomkålsmos- WOW vad gott det var och min Jan-Olov sa lika. Min son Albin som säger att han är allergisk mot potatis ( han är inte det) trodde mig inte när jag ville att han skulle prova moset han sa -mamma du lurar mig det är potatis. Nästa gång skall han få se på när jag gör det- då tror jag han kommer att smaka.
    Tack för det du skriver
    Ha en fin kväll
    Annica

  7. Hej Anna!

    Hittade din blogg häromdagen då jag var mitt i en vecka av Cambridgekuren och fick mig en tankeställare ”Här svälter jag när jag tydligen skulle kunna äta mig smal ” (eller nöjd är egentligen mer rätt!)

    Jisses, vilken resa du har gjort! Grymt imponerande och fantastiskt inspirerande.

    Har idag börjat och precis klarat dag 1 i min egen form av GI/LCHF. Är det möjligt att gå ner när man äter så fett? Du är ju ett levande bevis men färgad av alla år av Viktväktarna, dieter och kurer hit och dit som alla innebär att minimera fettintaget är de svårt att förstå.

    Jag är fast besluten om att gå ner en gång för alla och tror och hoppas att det här är början på mitt nya liv..

    Tack för att du delar med dig av din resa!

    /Anna

    • Jo uppenbarligen går det! Hela ”hemligheten” är ju att en måltid på detta sätt gör mig nöjd på mindre mängd än tidigare, inte att jag kan äta hysteriskt mycket mer utan mer att jag inte behöver äta så mycket. ja, du förstår hoppas jag 😉 Lycka till på din resa!

  8. ett fint inlägg och så otroligt sant! man ska ju älska sitt fluff, sladder och bristningar lite extra, likaså sina brister, fast det är så svårt ibland. härligt att du mår bättre. kramar

  9. Jag vet precis hur det känns! Skönt att du är tillbaka som du igen!

Kommentera

