Boktips igen!

Jag är mitt upp i läsningen men hitills bekräftar den det min kropp säger åt mig.

När jag läst färdigt kommer en lite recension.

21 responses to “Boktips igen!

  1. Hej,

    Denna bok är den bästa!

    Jag har precis läst den och därmed gjort en helomvändning med min kost. Jag har provat än det ena än det andra men har alltid fallit tillbaka till…sockret! Ja, jag är beroende och det är hemskt. Så mitt största mål är att bli fri från det beroendet men också att så småning om bli av med mina 30 extrakilon.
    Så jag tänkte lägga till din blogg till mina favoriter och hoppas på att du kan inspirera mig ytterligare.

    Hälsningar Ida

  2. Hej på dig,

    Hoppas du ursäktar att jag kapar ditt inlägg med en liten fråga. Det är nämligen så att jag börjat småfuska med LCHF, tanken är att gå över helt allt eftersom. Jag har dock ett litet problem. Kan du rekommendera något att stoppa i sig när man blir småsugen i tid och otid? Antar att jag är ute efter något snacks-aktigt!? Finns det? 😀

    • Japp, men du kanske ska börja med att äta lite större portioner så du slipper bli snacks-sugen? Jag gillar annars skinkrullar med philadlephiaost och avokado, det är mitt favoritsnacks! Osaltade mandlar, oliver, en ostskiva duger också. Vill man göra det lite tjusigt till fikat man man chokladdoppa macademianötter, det är mumma, men gör inte för många, det är alldeles för lätt att äta fler än man tänkt då. 😉

  3. Den boken står högst på önskelistan. Läste om den i Ica kuriren. ram

  4. Det finns en hemsida/blogg skapad som uppföljning till boken:
    http://hjarnkoll.ingvar.com/#home

  5. Absolut en bok som jag har i min önskelista för tillfället. Ska bli kul att höra din recension.

  6. Boken är kanon! För er som finns i Stockholm kommer han att hålla en föreläsning utifrån boken. Minns inte datumet nu men det kommer säkert att komma ut annonser

  7. Det verkar som om alla läser den här boken.
    Själv är jag på sid. 77 och jag tror att jag kommer att börja om från början igen när jag är klar, det är mycket som ska begripas.

  8. Har verkligen haft ögonen på denna, undrar om den kommer med något nytt och inspirerande, eller om det är en sådan typisk bok som egentligen säger allt på framsidag.

  9. Hej!

    Vad tycker vi Lchf-are om GI-rutan? Brödet med kolydrater på 4…..Har du någon fundering?
    Tack för all inspiration!

    • Tja, kolhydratsmängden är ju ok men min erfarenhet är att de flesta bröd, oavsett hur ”bra” det är gör det väldigt lätt att äta lite mer än vad man tänkt innan. Du får prova dig fram till vad som gäller för just dig!

  10. Hej, så roligt då kan man vänta tills du läst den klart så vet man om man skall köpa den ; ).
    En liten vink med stekta ägg är en pytte liten droppe med vit Tryffelolja gör smaken lite mindre tråkig…. Oljan har mycket dominerande smak så jag menar faktiskt en PYTTE LITEN DROPPE.
    Den är också dryg så den kan man ha i 6-12 mån beroende på såklart hur ofta och hur många pers. använder den.

Kommentera

