Fökld…

Januari är över. Jag hoppades i min enfald att månadskiftet skulle ta med sig förkylningen som bråkat med mig till och från sedan jul men tvärtom, februari innebar bara att den tog i med lite extra kraft. Blä. Avskyr att sova när jag är förkyld, det känns så meningslöst att bara ligga och snurra i försöken att få åtminstone en näsborre andningsbar… Försöker tänka att jag iaf vilar även om jag inte sover och sådär mitt i natten fungerar den tanken ok, nu när jag är på väg till jobbet så undrar jag lite hur jag tänkte..?

Nåja, förhoppningsvis är det som vanligt att man känner sig helt igenkorkad på natten och morgonen men kickar lite liv i sig på dagen. Håll en tumme för mig är ni rara? Och när vi ändå håller på att att tågen är i tid.

14 responses to “Fökld…

  1. Igår kväll lagade jag en äggmjölk med 1äggula, 2dl vatten,20g smör,1msk cocosfett, kanel,lite ”fusksocker” och när efter att jag la mig så började jag må sååå illa och mår lite fortfarande. Oj vad magen reagerade på det ; (
    Jag tyckte om det nog men kroppen tydligen inte

  2. Hej Anna,

    Har köpt dina böcker och läst från pärm till pärm. Jag är SÅ imponerad av Dig och vill bara säga STORT GRATTIS! För ett par veckor sedan började jag mitt nya LCHF liv med ett leende på läpparna MEN jag har inte gått ner ett gram 😦 Är nu på väg att ge upp. P g a utebliven viktminskning har jag nu börjat blir sugen på allt möjligt men framför allt en god smörgås….

    Hur lång tid kan det ta innan viktminskningen infinner sig?

    Det känns så konstigt att använda vispgrädde, är det helt fel att fortsätta med matlagningsgrädde?

    //Mia

    • Känns det så konstigt med vispgrädde så ät lite mindre av det istället för att välja lightprodukter! Hur viktminskningen ser ut beror förstås på vilka förutsättningar man har från början. Drastiska förändringar i kosten kan ge en omställningstid. Jag gick ner väldigt mycket i början men jag var ju också oerhört noga med att känna efter vad maten gjorde med min kropp och hur mycket mat den behövde. Fortsatt lycka till! 😀

  3. Krya på dig!

  4. Hej Anna 🙂 din sida är välbesökt av mig…jag ser att du är i förkylnings tider, inte skoj…jag säljer världens kanon grej som har alla medel i sig för att hålla förkylningar borta…kontakta mig om du vill höra mera // Mvh Carina Faxén

  5. Usch, stackars dig att fortfarande vara förkyld. Men…. sen rätt som det är kommer du att vara frisk utan att du har en aning om när det skedde!
    Om Vicksalva ännu finns så är ju det suveränt att smörja in på bröstet. Härliga ångor som lindrar i näsan.

  6. Anna – du får väl i dig riktigt med Vitamin D3??? Det är helt klart min räddare i nöden.. tror jag har undansluppit två förkylningar med hjälp av det. Jag är ju annars en som blir fast med att använda nässpray när jag blir ens lite förkyld. Jag hoppas iallafall att du kryar på dig snart! Kram kram

  7. Usch, jag vet hur det känns. Dras också med en förkylning sen jul. Vill inte ge sig. Det är kanske en klen tröst i eländet, men du är inte ensam… 🙂

Kommentera

