Angående kycklinggrytan…

Jag lovade kanske lite mycket när jag sade att det skulle komma ett recept för jag kan inte minnas några exakta mått från feberdimman…

Grunden var iaf en hackad gul lök, färsk kycklingfilé, en förpackning grönsaker från frysdisken:( findus bladspenat, paprika och sockerärtor) och kycklingfond, jag provade den nya i portionsförpackning från knorr. Bra smak men lite mycket skräp i och dessutom adderas det ju mer skräp på återvinningsstationen sedan.

När lök, fond och kyckling fått koka ihop med en trea grädde så lade jag i grönsakerna, lät dem bli varma och allra sist smulade jag ner en skiva fetaost i ganska grova bitar. Maken fick smaka av med peppar och den godkändes av familjen, jag själv var ingen tillförlitlig källa just då. Den portion som blev över smakade dock väldigt bra nu med lite piggare smaklökar.

2 responses to “Angående kycklinggrytan…

  1. Pingback: Maken bjuder på middag « Anna J.D. Jacobsson

  2. Skönt att du mår bra igen! Din kycklinggryta låter god och enkel, så den måste testa vid tillfälle.
    Ha en skön kväll!
    Kram

Kommentera

