Uppe med tuppen

Eller iaf maken…

Lagom till den stackaren gav sig ut i snöovädret tryckte jag på play på dvdn och testade en ny träningsdvd som jag fått med i en I form-tidning en gång: ”Fast och välformad.” Det må vara lite för sent för det men det låter ju fint i af!

Som vanligt kan man välja olika längd på programmet och eftersom det är alltid är lite småsnålt med tid på morgonen och jag är hyfsat otränad så valde jag ett 30 minuterspass. Det brukar innebära en kort genomgång av hela kroppen men icke, det här vara i princip bara ben och lite armar… Bra träning men jag vill ju ha mer allround om än kort?

Jag återgår nog till Blossom!

26 responses to “Uppe med tuppen

  1. Vilken del av Blossoms dvd väljer du? Hela är ju 80min så det lär man ju aldrig hinna med 🙂

  2. Jag har hört att Zumba ska vara jätterolig träning i dansform. Googla o låt svetten rinna.
    Själv är jag för stor ännu för nått sånt tycker jag.

    • Jag är faktiskt lite nyfiken på Zumba… Jag såg att Monique ska utbilda sig inom just Zumba, rackarns att man bor så långt ifrån Karlstad men det går ju säkert bra med dvdn med. Vad menar du med att du tycker att du är för stor? Att du inte kan rent fysiskt eller menar du att det finns en psykologisk spärr? För isf kan du ju också köra på hemma i vardagsrummet ett tag innan du letar reda på en klass?

  3. Hejsan!!
    Vilken trevlig blogg du har!! Är så glad att jag har hittat den, för du inspirerar mig väldigt mycket och så tipsar du om bra recept!! Jag har nyligen börjat med GI, och är verkligen imponerad över vilka resultat det ger!! Bara på en vecka har jag gått ner 3 kg, och 12 cm runt midjan. Snacka om rivstart!!
    Jag tänkte höra med dig om det är ok att jag länkar till dig från min blogg!! Vill fråga först innan jag gör det!!
    MVH Linda

  4. Kärringgympan i gymnastiksalen i VMP är inte heller så dum. Gissa vem som INTE orkar hela passet, INTE var det pensionärerna i alla fall! 😉

    /Agneta i VMP (very secret CODE) 😉

  5. Hejsan hoppsan skulle man kunna säga om det var en träningsvideo. Jag skuttar inte farmför tv:n just nu i alla fall eftersom vardagsrummet oftast innåhåller ungdommarna som sitter och srufar med sina datorer somde samtidigt tittar på tv.
    Sociala varleser som inte vill sitta på sina rum:-)
    Jag promenerar i stället men är sugen på att köpa sport wii eler vad det nu heter. Vi får väll se om jag kan önska mig det i födelsedagspresent. Inom kort skall jag göra en bukplastik coh kämpar nu med de sista 5 kg,
    Hur går det för dig, tappar du fortfarande vikt eller har det stabliserat sig?
    Må så gott hälsar Mamma Mia

  6. funkar träningsvideor? jag tror inte att det skulle funka för mig. men det är klart, blir man peppad av dem är det ju guld!

  7. Hur ser en bra matdag ut för dig?:)

  8. Jag har en flera videor (hoppet om en tränad kropp har funnits läänge ;)) men har liksom aldrig kommit i gång.
    Nu har jag dock beställt DVD´n ”Hormonyoga” och här känner jag mig verkligen motiverad! Har stoor tilltro att jag snart ska få sova hela nätter utan att det blir för svettigt i mitt 14´sovrum ha ha.

  9. Hej! Läser att du kör Fitness Yoga med Blossoms dvd. Stämmer det? Är den bra? Jag har nämligen fått den via en tidning för länge sen men aldrig provat… Plockade fram den idag för att prova och så läser jag om Blossom på din sida. Måste vara ett tecken va’? 🙂

Kommentera

