Busväder

Vilket häftigt väder det hart  varit de senaste dagarna!

Häromdagen när jag gick hem från jobbet var det som att hela luften var fulld av glitter, små små gnistrande isflingor, sååå vackert. Inte särskilt skönt att få i ansiktet men det tog min sjal hand om efter jag virat den ett par varv runt huvudet. När gick gick runt en krök så rusade snön plötslig uppåt  istället för att singla snällt mot marken, häftiga vindar minsann…

Vårat altantak har sett sina bättre dagar nu men barnen är överlyckliga så trots att jag nu börjar längta lite efter våren så försöker jag njuta lite av den otroligt vackra vyn utanför fönstret, idag måste jag inte gå ut om jag inte vill och det gör det hela lättare, eller hur!

 Fast nu när jag faktiskt ser lite blå himmel mellan snöflingorna måste jag erkänna att det känns riktigt härligt och jag längtar efter mer av den varan…

11 responses to “Busväder

  1. Jag har varit jätteotålig och tyckt att det gått så långsamt, jag har ätit LCHF-mat sen i november (fast julen ska vi inte tala om) och har många kilon som måste bort. Igår var det den månatliga vägningen (passar mig bra att det går lite tid emellan gångerna). Totalt 6kg. Jag är jätteglad! 🙂

  2. Ach, själv har jag suttit inne så mycket som möjligt och tittat på bilder från sommaren… Oj, så jag längtar efter värmen! 😀

    Jag är så imponerad av alla som lyckas bryta sig ur sockerberoenden och hetsätningar! Främst perioder som denna, då maten inte fungerar alls för min del är det otroligt peppande att läsa om personer som klarat av att hitta tillbaka och fått ett sunt förhållande till mat. Det kanske finns en vändpunkt för min del också, då jag kan få en lite ljusare tillvaro? Kan du, liksom många andra borde ju jag också kunna!

    Vackra Anna, du inspirerar verkligen! Kramar

  3. heej 🙂 vilken intressant blogg du har ! Själv är man ny här och förstår ingenting! Keep up the good work =)

  4. ja, snacka om kyla!

  5. Hej Anna

    Jag är jättepeppad av Dig och har ätit enligt ditt sätt lite mer än en månad och jag har inte gått ner ett enda kilo !!!
    Jag har många många kilos övervikt så det borde ha visat rejält men ….:o(((((((
    Jag tappar modet !!

    Hälsn Yvonne

  6. Vintern är underbar! Jag älskar när det blåser snålblåst och yr runt en massa snö. Vår hund Valter njuter för glatta livet, just nu har han sällskap av sin bror Vilgot som om möjligt njuter ännu mer 🙂
    Kolla in min blogg om ni har lust, så får ni se två glada killar!

  7. Visst jag ler oxå när jag är på mina ”galna kvällspromenader i snöyran” men våren får gärna komma nu. Vet inte vad vi skall göra av all snö som vi skottat. det får inte plasts på vår radhustomt. Får väll frakta bort den med skottkärra 🙂
    Mamma Mia

Kommentera

