Maken bjuder på middag

Det är ju alldeles underbart att komma in från en snöstorm till en väntande middag tillagad av den mest fantastiske maken i värlen!

(Japp, jag smörar lite så det ska hända ännu oftare, fast det gör det inte mindre sant..!)

Jag fick en het köttfärs tillsammans med den grönsaksblandning jag använde i kycklinggrytan senast och lite färsk röd paprika, åh det kan vara så gott med paprika!

17 responses to “Maken bjuder på middag

  1. Anna,
    du gör mig så glad med dina vackra bilder på god och hälsosam mat!
    Du ger mig nytt hopp om att kunna njuta av maten med alla sinnen.
    Jag tycker att du dessutom hittat en bra balans med lagom mycketgrönsaker och inte en rigid LCHF-metod.
    När du lägger upp på tallriken, tänker du då hälften grönsaker, hälften proteion och fett? Tänker du ”en näves” storlek av de olika delarna eller har du något annat enkelt ”mått”?

  2. Vilken härlig blogg, lägger i mina favoriter….

  3. Mmmmm ser mumsigt ut. Härligt med en man som lagar mat, jag är oxå bortskämd med det.
    Nu har jag tappat ytterligare 0,5 kg och har förlorat 7 kg på 5-6 veckor. Börjar närma mig mitt slutmål tror jag… Får se hur det känns om 3 kg.. Ha en skön helg, det ska jag ha.

  4. Hejsan Anna! Hamnade här när jag kikade runt efter LCHF info. Jag har tänkt mig att börja (troligtvis till veckan) och kikar omkring efter inspiration. En liten fraga, har inte lyckats hitta svaret här i bloggen, hur mycket har du gatt ner i vikt?
    Mvh/Ellen

  5. hej, jag följer din blogg sedan en tid tillbaka, och beundrar dig verkligen!
    Nu har jag en fråga till dig: hur tänker du om portionsstorlekar? Jag äter enligt LCHF men äter alldeles för stora portioner. Jag äter 3 ggr om dagen, och äter då ”tills jag blir mätt”. Vid middagen innebär detta att jag tar om åtminstone 2 gång.
    Har du några råd?

    Mvh K

    • Ät långsammare säger jag då! Njuuut av varenda tugga så du hinner komma ikapp mättnadskänslorna. Det är få som verkligen behöver två normalstora portioner när man äter enligt LCHF, snarare tvärtom men det kan ta ett tag att st’lla om både fysiskt och mentalt. Mentalt kan det underlätta att välja mindre tallriksstorlek.

  6. Fräscht! Låter riktigt gott! Själv lever jag nästan uteslutande på Lax, tonfisk och kyckling med råris eller sallad 😉

  7. Visst är det härligt att bli bortskämd ibland 🙂

    Fick också maten lagat åt mig idag http://www.maxiander.se/

    Duktig du är med din viktnedgång! Bra kämpat!

    Ha en fin kväll!

  8. Det ser så himla gott ut!

  9. Hej! Gillar verkligen din blogg och använder mig ofta av dina recept! Har också en snäll (blivande man) det var han som svängde ihop oopsisarna jag hade med mig i tv (efter 10) i morse : ) Såg ditt inlägg om jeansjackan, jag SKA få på mig en i vår, har längtat, sen drömmer jag om att komma i ett par schyssta jeans som inte MÅSTE vara stretch…

    • Vad roligt att höra!!! 😀 Jag måste erkänna att jag faktiskt aldrig provat de berömda oopsisarna men de låter super. Lätta att variera och lika lätta att laga, det gillar jag! Åhå, ett par jeans utan strech? Det låter som en utopi för mig 😉 Ha en fantastisk vecka!

  10. Du har en fin man, som jag förstår att du även uppskattar!
    (ja, det har jag med, men middag var det flera år se´n han gjorde ,))

  11. Hej Anna!
    Min resa inspirerad av din började för ca 2 år sedan, lämnat lite sporadiska kommentarer här och där i din blogg men läser den jämt. Jag vill bara rikta ett stort Tack till dig. Mitt liv är ”nytt”, gått ner 30 kilo… precis gjort min bröstreduktion som jag alltid varit för ”stor” för. Fått jobb på Holistic så att jag får jobba med mina största intresse, nämligen kost och hälsa. Tycker livet är underbart… tänkte bara värma dig med en tanke idag! //Malin http://www.kanjagkandu.wordpress.com

Kommentera

