Ut och tanka liv med er!

Solen lyser över Göteborg och gör våran stad alldeles underbar, varm och ljus. Överallt ser man leende ansikten vändas som tussilagos mot solen. Så ut och njut med er, ni som kan kan, passa på att tanka energi och glädje nu!

25 responses to “Ut och tanka liv med er!

  1. Tack Cewe68 för svaret. Anna verkar vara lite för ”upptagen” för att själv svara.

  2. Visst är det underbart när solen kommer fram, den ger så mycket energi. Jag satt en halvtimme utanför entre dörren på kontoret igår och bara njöt. 🙂
    Det finns fördelar när kontoret ligger utanför GBG och inte mitt i Gårda som det låg när jag började på detta.
    Tack för en toppen blogg.

  3. Här sitter nu en raggig, lönnfet och ålderstigen fotograf/journalist och funderar över hur detta skall sluta. Flera av mina vänner försvinner sakta men säkert ner till allt vackrare figurer, blir gladare, friskare och får rödblommiga kinder som små porslinsdockor.
    -LCHF, säger de med ett fånigt flin i fejjan.
    Igår bestämde jag mig. Kulan som gör att man knappt ser tåspeten på skorna skall väck. Att gå omkring här i livet och se ut som en spindel med en kraftig kula på mitten av kroppen och sedan spretiga armar och ben, det är inte kul. Tack för att jag hittade dig, du verkar ju veta vad du talar om och så är du Gbgare också. En av mina trogna bloglkäsare, Erika tipsade mig om din sidan då jag efterlyst manelmjöl ett par dagar. Lägger genast in dig bland mina favvotjejer och jag länkar väldigt gärna till din blogg om jag får?
    Kram och lev länge
    pappa B
    Sveriges gladaste man (trots kulan på mitten)

  4. Hej Anna hoppas det är ok jag svarar Kristina =)

    Hej Kristina, du kanske ska tänka på att minska mejeriprodukterna, det blir en hel del dolda kolhydrater där, även kokos och blåbär innehåller en del kolhydrater. Sen kan mängden protein man äter stoppa upp viktnedgången.
    Mitt tips ät att pröva ett kostverktyg typ minmat.se (som är gratis) eller på lchf.se (som inte är gratis tyvärr, men som är överlägset bäst)
    Mängden mat är också en käpphäst, ju mindre du väger ju mindre mat kräver kroppen. Alltså kan man behöver justera portionsstorleken.

    Lycka till // Cewe68

  5. Visst är det underbart! Här i Umeå lyser solen också! Fantastiskt!

  6. Japp, nu ska det njutas av luft, ljus och uteliv. Vi åker till fjällen för sportlov! Känns underbart med lediga dagar!!

    Ha en bra helg! Njut Ni med!

    Camilla

  7. Hej Anna!
    Jag har kört en hemmasnickrad variant av GI o LCHF sedan 1 feb. Gått ner 6,5 kg. Är sååå glad för det. Blir peppad av att läsa din blogg. Vet du om det finns ngn risk med att köra lågkolhydratkost en längre period?
    Även här i Norrland skiner solen idag! Precis hemkommen från en långpromenad med vagn o hund.
    Ha en bra dag!!
    //Ulricha

  8. För ett kort ögonblick läste jag att ni hade tussilagos i götet och under det där lilla ögonblicket (tills jag läste hela meningen och förstod innebörden) hade min hjärna redan packat, sagt adjö till släkt och vänner och var på väg ut genom ytterdörren för att bli göteborgare på heltid.

  9. Hej Anna! Jag har läst dina bloggar och din bok och det har gett mej inspiration och lust att en andra gång äta GI/LCHF. Förra gången slutade jag pga att mitt blodvärde var dåligt och att jag tappade hår trots att jag åt multivitamin o mineraltillskott. Har du haft några liknande problem?

  10. Är just hemkommen med rosiga kinder efter en promenad i VMP. Underbart!

    Börjar så smått tro att det finns en vår runt knuten…

  11. Jag undrar var det går att hitta alla de fina tårtor som du har gjort, tidigare var dom lätta att hitta.
    Men nu är dom gömda för mej .

    MVH Ann-Mari

  12. Helt rätt, det är skönt att vara ute i solen nu:)

  13. Hej Anna. Hoppas du kan ge mig lite tips eller råd. Jag började min viktresa på 114 kg. Har gått ner till 110,5 kg men nu verkar det ha tagit stopp. Jag börjar alltid min dag med turkisk yogurt 10% blandat med grädde, kokos & vaniljpulver. Till lunch blir det varierat men alltid utan kolhydrater. Ibland räksallad, ofta kyckling, lax eller liknande med grönsaker.
    Till kvällen är jag oftast inte så hungrig utan jag brukar äta ett par Finn crisp med mycket Bregott & ost. Ibland tar jag även lite Fjällfil utblandat med grädde, lite frysta blåbär & kokos till.
    Jag försöker att dricka mkt vatten och varje dag så brukar det också bli en kopp kaffe och en stor kopp te med mjölk & grädde.

    Vad gör jag för fel? Varför går jag inte ner i vikt? Nu har jag t o m gått upp i vikt senaste veckan trots att jag inte har varit i närheten av något onyttigt. Känns riktigt deppigt 😦
    Hoppas du kan hjälpa mig. Tack för en bra blogg!

    • Du fick ju bara svar av en annan läsare men jag kan tillägga att det är viktigt att känna efter. Är man inte hungrig ska man heller inte äta för självklart kan man överäta även LCHF-mat. Det sägs ibland att det är fri mängd mat som gäller men det vete sjutton om jag tror på. Finessen med den här kosten för mig är snarare att det är lättare att känna signalerna från kroppen men man måste förstås lyssna efter dem också.

Kommentera

