Grillad kyckling

 

Grillen togs i bruk i går kväll trots blåsvädret.  Vi testade Santa marias nya kryddblandningar eftersom de kom hem i brevlådan. Jag fastnade för en rubb som heter caribbean style, rejält het med en citruston fast eftersom de tyvärr puttat i en massa socker så kör jag egen blanding nästa gång. Synd för det var väldigt smidigt och rasande gott men jag är övertygad om att det faktiskt kan bli lika smaskigt även utan att ha socker som huvudingrediens.

Jag längtar efter sommaren nu… Någon mer?

12 responses to “Grillad kyckling

  1. Himla smarrigt!! Du har ingen egen god kryddblandning som du kan dela med dig av?? 😉

    • Jo absolut, jag använder ofast en lite thaiinspirerad blandning på Findus frysta östkryddor med persilja koriander, citrongräs, chili och ingefära som jag blandar med pressad vitlök, juice från 1 lime och salt. Det blir kanon!

  2. mmmmm ser gott ut håller med om att sockret inte behöver vara med. har nu varit utan socker i 2 veckorsamt lchf i 2 veckor och idag lånade jag din kokbok på bibblan och jag blir så glad att man får äta så ,mycket gott……..
    en fråga
    vispad grädde och efterätter kan man äta dem ofta och gå ner ivikt ändå hur gjorde du i början ?
    kram Lena

  3. Ohja! Längtar massor. Grillen har vi dock använt i ett par månader 🙂
    Allt från köttiga korvar till kyckling och grönsaker.

  4. Ah gud vad gott med grillat, speciellt kyckling!

  5. O ja, jag längtar också efter sommaren =) Vi grillade också igår trots blåsvädret och det blev sååå gott =) Önskar en fortsatt trevlig söndag!

Kommentera

