Ugnsrostade rotsaker med korv

Enklare än så här får man sällan till en varm middag

Skala och strimla några rotfrukter. Jag har använt rotselleri, palsternacka och morötter. Lägg grönsakerna på smörpapper på en plåt och slå över lite olja, örtsalt och timjan. Rosta 200 grader i ca 8 minuter och lägg sedan på skivad korv med bra kötthalt, gärna med lite extra schwoosh i kryddningen. Låt korvslantarna gå med i ugnen ca 5 minuter till innan du kollar om rotfrukterna är klara, de ska fortfarande ha tuggmotstånd. Servera med en klick creme fraiche.

8 responses to “Ugnsrostade rotsaker med korv

  1. enkelt men oh så gott

  2. Hej!
    Starkt jobbat att tappa så mycket vikt! Jag har tappat drygt hälften av vad du har och detta med vv, men nu händer inget mer och jag vill prova low carb. Är 165 cm och väger 68-69kg,vill så hemskt gärna gå ner iaf 6kg till.(då passar min nya jeans:-)Är inte i trivselvikt ännu. Jag måste bara fråga, detta med max 20k per dag och en del säger max 5 per dag om man vill tappa vikt. Vad tycker du om detta? Jag blir rådvill och känner att med så lite kolh. så kan jag bara äta kött och ägg…vilket förtar en hel del av ”nöjet”med denna livsstil som det ändå är.Jag motionerar en hel del, rider, promenerar ca 4-6 mil /vecka.Vore tacksam för en reflektion och ev lite tips. Lycka till med resterande resa:-)

    • Hej! Det heter ju ändå low carb, inte no carb 😉
      Jag själv ligger nog närmare 20 än 5 så viktnedgångsframgångarna ligger inte bara i antalet kolhydrater utan kanske mer i hur kolhydraterna påverkar just dig. För mig innebär för mycket kolhydrater att jag plötsligt äter för mycket av allt annat också men nära inga kolhydrater tycker jag ger lite tråkigare tallrikar och jag vill känna glädje inför mina måltider. Det är viktigt för mig.
      Hoppas att du hittar rätt!

  3. Fasen!!.. Jag blir nästan lite frbn… Du får det att verka så himla enkelt, och att livet är rosenrött. Hmm.. nä jag e inte avis alls ;-). Du e bäst!.

  4. Ser fantastiskt gott ut……
    Vad har du använt för korv?

Kommentera

