Välkommen sköna sommar!

I morse vaknade jag av kaffedoften från nedervåningen.

Sneglade på klockan och såg att den var tio i sex. Det innebär minst en timme innan det var das att väcka barnen så jag slog upp sovrumsfönsterna på vid gavel och tassade ner och hämtade en stor, (jättestor) kopp med kaffe som jag njöt i sängen akompanjerad av de pigga småfåglarnas sång.

Vilken skön start! Det här kan ju inte annat än en fantastisk dag!

Dessutom: Mina små söta grässtån växer också i sommarsolen, se vad som hänt på bara några dagar:

7 responses to “Välkommen sköna sommar!

  1. Pingback: Livet frodas « Anna J.D. Jacobsson

  2. Åh vilken underbar början på en dag!

  3. det går fort- struntade i mp3:an i morse av samma anledning, lyssnade på fåglarna och njöööt

  4. Ja, masar man sig bara upp ur sängen så är det värt allt! Skön försommartemperatur, koltrastens drill och alla de andra i kören. Luften är stilla och det är lugnt i övrigt.
    Förstår inte varför jag glömmer detta så ofta, till fördel för sängen på morgonen?
    Tack för påminnelsen! Ha en jättefin dag!

  5. mmmm vilken härlig start på dagen. i början på den här veckan var vi nära att byta ut samma upplevelse mot en lägenhet med skugga.. vet inte vad jag tänkte med. rycktes nog med lite grann…… just nu är jag i karlstad och jobbar, bor i det gamla fängelset. när jag bodde här var det oanvänt och ruffigt, idag är det ett fint hotell.. fult blir vackert.
    nu strax åter till konferensdeltagarna.
    ha en skön dag anna, det ska jag ha – om än lite intensiv

    • Ja, det var verkligen en kalasstart och jag måste säga att dagen i stort följde början. Nu har jag långledig helg och solen har parkerat sig över min lilla plats på jorden. Lycka! Hoppas att det går bra på konferansen och att du får tid till vila i helgen istället! Sköt om dig!

Kommentera

