God morgon vänner!

Nu börjar jag känna av nedräkningen mot semestern, bara ynkliga fyra och en halv dag kvar att arbeta innan jag får tre sköna veckor med familjen. Det ska bli rikigt skönt i år, mycket kanske tack vare att jag för första gången på flera år inte behöver jobba dubbelt så mycket som på arbetstid denna semester.

De senaste åren har jag haft en bok att tänka på men just i år är det paustid på riktigt och jag har känner verkligen att jag unnar mig att få känna mig ledig den här våren. Det tror jag att ni har märkt på bloggen också. Jag vet att man snabbt rasar ner från topplistor när man inte uppdaterar regelbundet men det har aldrig varit en prioritet för mig. Det har alltid handlat om er, mina underbara läsare och det vi gör för varandra, aldrig topplisteplaceringar eller uppmärksamhet från media.

Jag har verkligen behövt få känna att det är jag som bestämmer över mitt liv. Jag vill inte att det ska springa ifrån mig så jag har tagit det lugnt ett tag för att hinna ifatt och det har känts som ett helt rätt beslut.

Tankarna börjar så smått snurra lite kring en ny bok men det tar vi höst isf, ok?

11 responses to “God morgon vänner!

  1. Bloggen màste ju forsätta att vara nàgot kul .. sà visst màste du ta en paus när du känner att du behöver det. Ha en underbar semester… Kram fràn en trogen läsare.
    hanan

  2. Viist saknar iv dina härliga inlägg men självklart gör du som du känner och är bäst för dig.
    Ha en härlig sommar med fam.
    Kramar

  3. Tummen upp, raring!

    Det är samma hos mig.
    Ibland går bloggen varm med flera inlägg på en dag och ibland blir det rejält glest…

    Det är så jag vill ha det.

    Bloggen är ju jag…

  4. Ja Anna det är precis så man ska göra – ta hand om sig själv i första hand.
    Det är så lätt att man dras med i suget när allt går ”åt rätt håll”.
    Hoppas du får en jättefin semester med familjen =)
    Kram Eva

  5. Helt rätt Anna, man skriver när man har något att säga inte för att andra kräver att man ska. Ta hand om famljen

  6. Anna! har du inte lite bra tips på bra midsommarmat?

Kommentera

