Man vet att man bor på landet..

… När grannarna tar åkgräsklipparen till affären.

Fast jag var i och för dig redan övertygad efter traktorn utanför pizzerian i höstas…

12 responses to “Man vet att man bor på landet..

  1. Haha…härligt så skall det vara. Man tar det man har och är nöjd med det 🙂

  2. Hej Anna!

    Jag har sysslat med GI i 3 veckor nu, och har bara tappat drygt 3 kilo. Jag är verkligen strikt (tror jag!) och förväntade mej att tappa mkt mer, då jag gjort detta en gång förut, och vikten bara rasat av mej. Denna gången är jag dock pre-graviditet sedan 8 månader, och undrar om det kan va så att det är boven i dramat? Jag äter en macka (danskt rågbröd) till frukost, med smör och ost, (och ett kokt ägg iofs) men det kan väl inte vara den mackan som gör att det går så förbannat sakta? :O Jag har gallproblem, och mår jättedåligt när jag äter t.ex äggröra eller omelett till frukost. Kokt ägg fungerar bättre, men inte mer än ett. När jag lagar mat använder jag tjock-creme fraiche och matlagningsgrädde i såserna, och har bytt ut potatis o pasta mot broccoli eller sallad. Jag äter 3 ggr om dagen, frukost lunch och middag. Har du några tips? Är tacksam, då det börjar kännas lite hopplöst nu, eftersom jag helt plötsligt gått upp 6 hg trots att jag är så strikt…
    Tack, och kram

  3. HA ha ha… precis som i lilla Skänninge där jag bor…

  4. Hihi, det kanske man skulle börja med 😉

  5. Det är nog denna film man tänker på:

    The Straight Story
    http://www.imdb.com/title/tt0166896/

    Trevlig sommar!

  6. Ja, då e’ man verkligen på landet 😀

    Ha en skön helg!
    Kram

  7. 🙂

    Kommer att tänka på den där amerikanska långfilmen där en gammal farbror tar sin åkgräsklippare för att ta sig (många mil) till sin…bror…tror jag att det var.

    Ha det gott i sommarvärmen!

Kommentera

