Semester, semester, semester!

Ljuvligt!

Visserligen har jag lite svårt att sitta stilla, det är ju så mycket som jag plötsligt har tid att greja med men bara tanken på att möjligheten finns är underbar. Lika underbar som möjligheten att kunna luta sig över färgburken och stjäla sig en kyss av sin älskade mitt under arbetets gång!

Rabatterna  och gångarna har blivt tjusigt ogräsfria, dörrkarmar ‘r vita iställer för slitet 70-talsbruna, plank även dem lysande vita mot den blå sommarhimmlen, grunden är målad, garderober rensade, väggar målade, gästtoaletten är bytt, soptippen har blivit matad med gammalt bös som bara tar plats, vi provkör bil och gin och tonic (fast inte samtidigt) och har dessutom hunnit börja på en härligt tjejig semesterbok. Och den första veckan är inte slut ens ännu, åh, så härligt med semester!

3 responses to “Semester, semester, semester!

  1. Men hjälp….. Har du inte, liksom jag 2 småbarn?!… Hur får du till att GÖRA saker, utan att springa o hjälpa eller sära eller trösta eller..mata eller byta, så ogräs rensning innebär , två tuvuor bort… spring iväg, kom tillbaka två tuvor till. Nä nu orkar jag inte splittra mig mer 🙂

  2. åh, låter härligt! 😀

  3. Vad mycket du har fått gjort! Jag hade en massa grejer jag hade för mig att jag skulle göra när jag gick på semester men om jag känner mig själv rätt så kommer jag knappt att ha gjort hälften. =)

    På två veckor har jag hunnit tvätta och vika all tvätt som samlats på innan semestern började, vara vid kusten med barnen i fyra dagar, varit på hundutställning och bakat en himla massa tårtor. Nu harjag två veckor kvar och tre dagar kommer att gå pt till Legoland, resten av dagarna ska jag bara slappa… och kanske göra nåt av alla de där sakerna jag hade tänkt ut tidigare…

Kommentera

