Lunch i Göteborg

Häromdagen åt jag lunch tillsammans med nuvarande kollegor och en saknad. Kan inte minnas namnet på stället men det ligger precis runt hörnet från Östra hamngatan, mitt emot Operan, nere i en källare. Ryggbiffen med senapsås var riktigt bra och salladen fräsch och spännande. Det var tur för det fullkomligt usla bemötandet var väldigt nära att få mig att gå därifrån men nu kan jag tänka mig att gå dit igen, en chans till kan stället få. Kan ju alltid hoppas på personalbyte till några som gillar sitt jobb tills dess…

9 responses to “Lunch i Göteborg

  1. Var mycket trevligt att få luncha med Er!
    Hör av mig när jag kommer ner igen 🙂
    Kram

  2. Får jag hänga med nästa gång?

  3. En sak till som drar ner betyget är att jag och Ann fick nötkött och du fick fläskkött, verkar ju lite konstigt eftersom det var fläskytterfilé vi beställde….

  4. Finns det något värre än otrevlig servicepersonal? Skulle jag vara krögare så skulle jag förmodligen vara väldigt noggrann vid rekryteringen av ny personal. Ett vinnande koncept är nog lite högre löner. Man förstår att tonåringen som kör ut 400 luncher om dagen för 80 spänn i timmen inte har mycket att glädjas åt. Restaurangbranchen är helt klart tuff.

    • Ja fast det här var inga tonåringar… Då hade jag haft betydligt mer förståelse. Jag kan tycka att en lunch som kostar 100 kr kan komma med åtminstone ett leende men de här gänget verkade inte tycka att de hade mycket att le för.

  5. Hmm….gillar god mat men snorkig personal. Kommit på vilket stället var?!

Kommentera

