Fiskfärsbiffar med blomkål och morotsmos

Arla-appen fortsätter att leverera. Denna gång biffar av hokifile med pepparrotssmör, väldigt gott!

Jag modifierar lite förstås, men i stort sätt är det detsamma som orginalreceptet. Det jag vill säga med alla denna Arlamat är att det ju faktiskt går att leva väldigt mycket som vanligt även om man vill dra ner på de snabba kolhydraterna.

Det behöver inte vara krångligt och svårt. Jag gör inte mer ändringar än vad jag hade gjort med recepten för 3,5 år sedan, jag personifierar dem efter tycke och smak bara egentligen.

8 responses to “Fiskfärsbiffar med blomkål och morotsmos

  1. Camilla Persson

    Tänkte byta ut potatismjölet mot bovetemjöl det är ju lite snällare iallafall. Vad tror du om det?

  2. Kommer du till bokmässan i Göteborg ?

  3. Hej Antar att du tog bort all potatis i receptet. Fick du ihop biffarna ändå eller tillsatte du något annat?

    Ha en solig fin dag

    Camilla

  4. Goddag! Jag skulle bli glad om du kunde tipsa mig om en bra nybörjar-tränings-dvd som jag kan träna till när barnen sover eller när maten värms i ugnen. Jag har trots 50 kg övervikt ganska god kondition och försöker gå en rask promenad varje dag men pga tre små barn med olika sovtider på dagen, dagishämtning och andra vardagssysslor hinner jag inte alltid tyvärr. Därför ber jag dig nu om hjälp. Jag vet inte vad jag önskar men i alla fall inte för mycket hopp och studs. Jag skulle även vilja ha tips om var jag kan köpa dvdn. Tack på förhand och jag vill även tillägga att din blogg är inspirerande och MYCKET TREVLIG att läsa. /Inger.

    • Hej! Jag är inte mycket för hopp och studs jag heller. 17 minuters programmet med Caroline körde jag i morse, effektiv träning för styrka i hela kroppen men inte så mycket för konditionen. Jag ska ge dig lite fler tips och adresser ikväll. Ha en skön dag så länge!

Kommentera

