Paj på pesto och pinjenötter

Gissa vart receptet kommer ifrån..? Haha!

Lite omvandlat förstås för att passa mig bättre även om paj verkligen är sällanmat för mig numera. Hälften-hälften med dinkel och sojamjöl ger en lite bättre proteinhalt än med bara dinkel. Jag läste i kommentarerna om att blanda i pesto i fyllningen och det tog jag fasta på med och knaperstekte bacon och serverade till. Suuuper!

9 responses to “Paj på pesto och pinjenötter

  1. Hej Anna,

    I nästan varje inlägg nu nämner du Arla och deras recept-applikation. Är du sponsrad av Arla? Känner bara att det vore snyggt om du kunde informera om det, ifall så är fallet?

  2. Åh jisses vad gott det ser ut! Ska absolut ätas!

  3. åh vad god den ser ut, jag vill också göra en sån här hemma men undrar vad den brittiska motsvarigheten till kesella är? vi bor i wales och är osäker på vad det heter.

  4. Oj vad god den såg ut att vara….

  5. Hej, den ser urgod ut!!
    När jag gör paj brukar jag göra skalet på ”pones” – pofiberscones! 😀
    två hårt vispade ägg, en klick smör och en skvätt grädde, en tesked bakpulver, salt och 1,5 dl pofiber, från glutenfria hyllan. ”Degen” går att trycka ut i en pajform och förgräddas i 10 minuter på 200 grader.
    Bara ett tips, färre kolisar och dessutom glutenfritt. 🙂 Kram

Kommentera

