Livets soundtrack

God morgon!

Jag har en liten önskning som jag hoppas att ni kan uppfylla. Min musikgarderob behöver fyllas på och jag hoppas att ni kan tipsa om något nytt för mig. Jag är en väldig allätare så shoot away, ge mig det ni gillar.

Jag städar lite under tiden. Det gillar jag. Galet va?!

Edit 22:24

Tack snälla, underbara, fantastiska läsare!  Massor av nytt att lyssna in mig på nu men keep em´commin, superkul ju!

65 responses to “Livets soundtrack

  1. egentligen ville jag bara tips om Adam Heldring med låten come home.
    Men det finns ju så mycket bra musik som borde lyssnas på.
    Och då kan ju en spotify lista vara bra.
    Ha det så bra!

  2. Här får du en liten spellista med kanske nytt för dig…kanske inte…
    Lite smått & gott jag gillar, förhoppningsvis hittar du några guldkorn?
    Bara att sätta på shuffle och poppa loss 🙂

    spotify:user:claymancolony:playlist:2EGFw0RcaJ7BESMWAm59ef
    Samma, fast http: (vet ärligt talat inte vad det är för skillnad riktigt men…)

  3. Den finns på Spotify, här är länken hoppas jag 😉

    //M

  4. Hej
    För ett tag sedan utbytte vi tips, igår när jag satt hemma och jobbade, kom jag på en gammal klassiker till skiva; Jennifer Warnes ”Famous blue raincoat”, där hon gör underbara tolkningar av Leonard Cohen låtar, den gåt på repeat just nu.
    //Magnus

  5. Jag tipsar om Monty, en svensk artist med väldigt melodiös musik. ”Seglaren” känner man igen från tv-reklam. En ny favorit hos mig! Annars är Salem Al Fakir min husgud som jag aldrig tröttnar på. ”Split my personality” är favoritlåten just nu, men i stort sett alla hans låtar går hem hos mig. En annan reklamlåt som jag fastnat för Marina and the Diamonds låt ”I am not a robot”.

    Hoppas detta kan vara något för dig!
    Kram Maria, som tappat 4 kg med inspiration från din blogg 🙂

  6. Jag gillar att mysa och slappa eller promenera till Abstract Assassinator och hans ambienta musik. Superbra!

    Han finns på mininova.org och på soundcloud.com för gratis nedladdning.

  7. Jag är väldigt svag för soul, främst den sorten från tidigt 70-tal som kallas Philadelphia-soul men även senare grejor. Nedan en playlist med förhoppningsvis en hel del du inte hört!

  8. Håkan Hellström!!
    Börja med dessa underbara skivor där alla låtar är bra, precis som det ska va!
    Ett kolikbarns bekännelser och Försent för Edelweiss

    • Jag och Håkan klickar inte… 😦

      • Gör en test med denna bara (ända till slutet)!

        Jag är en av dom 30 000 som var där. Den är lite osynkad, men det gör inte så mycket.
        Klickar det inte då så gör det det nog aldrig:-)

      • Avsky mig inte men det slår inte an någon sträng hos mig. Tror att jag hade gillat det som tonåring dock, räcker det? 😉 Jag kollade hela videon, jag lovar! Hans publik älskar ju honom, det är härligt att se iaf!

      • Då vet du:-)
        Vi lite äldre (jag 43) står lite längre bak. Ungdomarna både syns och hörs mest.
        För alla andra som läser denna grymma blogg och som råkade känna ett litet ”klick” kommer en upptagning från Liseberg och låten Jag hatar att jag älskar dej.

      • Det är bra, man ska inte ge upp, sprid du Håkan vidare! 😀

  9. Märkligt jag la in länk på till Finntroll och Lindström , men här kommer länken till Lindström igen http://www.youtube.com/watch?v=A52nViadlvU

  10. Melissa Horn sjunger fina visor med fina texter.

  11. Jeg foreslår Buena Vista Social Club, fantastisk musik.

  12. Jag gillar svensk musik så Veronica Maggio, little marbles, Elin Ruth…
    Annars Lykke Li, Scarlett Johansson… Det finns ju massvis med bra musik!

  13. Jag lyssnar just nu mest på Finntroll – Nifelvind och Lindström- It´s a Feedelity Affair. Finntroll är ett finskt dödsmetal och dom är otroligt svängiga. Jag lyssnade inte på dödsmetall förut utan råkade lyssna på dom av misstag och nu är jag beroende. Lindström är svänging synt.

  14. Ellie Goulding

    Clare Mcguire

  15. Supermassive Black Hole med Muse!!!
    Allt med Empire of the Sun men speciellt We Are the People!
    Enjoy!

  16. Regina Spektor, ”The call”.
    Kram till Anna.

  17. Beth Orton – Centralreservation

  18. … en länk skulle det vara 🙂

  19. Volbeat och Shinedown är två grymt bra grupper ! Här är länkar till en av mina favvolåtar med shinedown : (http://www.youtube.com/watch?v=xY0HCKOmrW0&ob=av2e)

  20. Bela Lakatos & The Gypsy Youth Project, helt underbar ungersk zigenskmusik! Underbara att dansa loss kropp och själ till.

    David Bowies Aladdin Sane-album håller mer än väl ännu!

    Cyndi Lauper, en del av hennes saker är riktigt bra!

    Aretha Franklin, de tidiga albumen!

    The Doors, funkar jämt!

    Che Sudaka och Manu Chau, båda musikaliska vitaminpiller!

    Finns så mycket mer!
    Musik är underbart.. Kan vända en låg dag på någon minut! 🙂

    Trevlig Helg

  21. Shakiras loca på you tube.

  22. Kings of Leon har nyss släppt en ny skiva som är värd att lyssna på. Annars är Leonard Cohen och Ani Difranco stående favoriter. Och lite svensk singer/songwriter-pop är Nina Kinert och The tallest man on earth. =)

    Hoppas det är något som faller dig i smaken.
    Fortsätt sprid dina positiva energi och ha en bra helg!

    /Anna

    • Har lyssnat på den senaste lite men den känns lite spretig jämfört med den innan? Annars gillar jag dem och kommer säkert lyssna in mi även på denna skiva. Vissa skivor behöver mer tid 😉
      Tack så mycket för tipsen, ska göra mitt bästa! 🙂

  23. Det jag själv har upptäckt under det senaste åren är Warren Zevon och Torsson. Annat som funkar i de flesta lägen är Dixie Chicks och Marit Bergman. Allt men Thåström är bra.

  24. japp, delandet funkar.

  25. Ett av mina absoluta favvoband är Porcupine Tree, och kanske lite extra mycket skivan Fear of a Blank Planet.

  26. Otis Redding och Nina Simone är favoriter som jag aldrig tröttnar pâ. Sitting on the dock of the bay med Otis fâr mig t.ex. alltid pâ bra humör. Om du gillar hârdrock kan Corroded vara värt att kolla in. Fantastisk röst!

  27. Hej
    trogen läsare. Har du spotify? då kan man ju dela ut spellistor till varandra.
    Har du inte spotify? maila mig så får du en Invite av mig.

    Kram
    Sarah -8 kg med LCHF

  28. Colony 5 är bra städmusik med lite go i! Lite elektro sådär =)

  29. Åh, två helt nya för mig! Tack! 😀

  30. Camilla Persson

    Ayo är alltid bra, Club Killers kanske, Simone Moreno från Brasilien..

  31. Axel Rudi Pell funkar imånga lägen tycker jag.
    Vill jag ha soft bakgrundsmusik så åker Code Indigo på. Den får mig att varva ner…
    Ha en underbar fredag!
    Mvh/ Sassa

  32. I min telefon lyssnar jag just nu på Robyn-handle me suverän!! Jag lyssnar även på Waka Waka,Bumpy Ride& Wavin flag än, för de gör mej glad=)

  33. Melody Gardot – så himla bra 🙂

Kommentera

