Välkommen till det nya året och kanske, till det nya livet!

Januari.

Den klassiska månaden för att återuppfinna sitt liv. Det är nu vi vill sätta ton för året med att införa nya goda vanor och förhoppningsvis skrapa av oss några gamla av den sämre sorten.

Jag själv insåg att jeansen plötsligt inte kändes som vanligt i midjan efter julen och började fundera på vad jag gjort annorlunda denna jul mot de tre senaste och insåg att jag uppenbart börjat inbilla mig att jag tål mer socker än vad jag gör. Så dumt.

Så för en veckan sedan sanerade jag både lite i samvetet och i skafferiet. Ut åkte den mörka chokladen och in kom njutandet av maten vid måltiderna. Det gör verkligen en enorm skillnad för mig i hur mycket mat som gör mig nöjd, när jag verkligen känner alla smaker, texturer och ser färgerna på min tallrik. Jag hade nästan glömt hur gott det är att låta en rumstemprerad körbärstomat explodera mellan tunga och gom, hur mycket njutning det finns att hämta i mat.

Nu en vecka senare passar jeansen igen. Bara sådär.

För er andra som är sugna på att komma i era egna jeans igen så kan jag rekomendera er att kika in på LCHF-butiken där du under denna vecka får båda mina böcker för  350kr!

Vägen från 137kg  & Från mitt kök-färdskost på vägen från 137kg

Missar du erbjudandet så finns de ju alltid hos mitt förlag: Pickabook

5 responses to “Välkommen till det nya året och kanske, till det nya livet!

  1. Hej! Visst är det skönt när kläderna sitter sådär skönt igen;)…började ordentligt här i måndags igen efter allt ”fuskande” under helgerna…och nu är jeansen så där sköna igen=)…Gick ner 28 kg förra året från 1 maj-dec…och har lite svårt att se den nya ”jag”…svårt att förstå att man kan ha mindre storlekar nu;) men så förbaskat kul!! Kramar till dig

  2. Jo, det där är rätt lätt hänt men det fantastiska är ju att du drog i handbromsen så snabbt! Du hittar balansen snart igen!

    Januari blev en nystart för mig med, även om jag inte tänkte på att det var ett nytt år utan att det bara var dags. Hoppas du även i fortsättningen bloggar om maten du äter för det är en stor inspirationskälla för oss andra. 🙂 Fast bara att läsa om din positiva vardag piggar upp oss andra.

    Gott nytt år!

  3. Ja, tänk vad lite kan ställa till det mycket!!!
    Mina helger har innehållit alltför mycket slarv – men inget att deppa över – bara att ta nya tag och lägga dessa helger i minnet!!

  4. Skönt att vardagen är här igen. Hur konstigt det än låter är vardagen inte så pjåkig. Till och med sonen (17år) sa häromdagen att det ska bli skönt att skolan kör igång igen.
    När man jobbar på att göra sig av med kilon och skapa en bättre livsstil är det skönt med lite stadga runt en, i form av måndagar och tisdagar.
    Skickar kramar och energi till dig som ger så mycket till alla oss läsare.
    Hoppas att ditt år blir precis så fint och bra som du vill ha det.
    Varma hälsningar Helena

Kommentera

