Mer musik?

För en tid sedan delade ni med er av eran favoritmusik och jag upptäckte massor av nya spännande grupper och låtar.

Eftersom jag har nya lurar, (åh vad jag älskar dem,) så vill jag gärna fylla dem med något nytt så om ni har härliga spotifylistor som ni kan tänka er att dela så blir jag sjukt glad!

31 responses to “Mer musik?

  1. Någon av dessa kanske?

  2. Men om man vill ha lite lugnare takter så är Kris Kristofferson ett bra tips. Speciellt The Austin sessions där han gör nytolkningar av sina egna låtar.
    Michael Bublé är inte dumt när man vill få lite Dry Martini känsla i livet.

  3. Hej hej!
    Detta har inget med musik att göra heller…MEN: varför händer det inget på vågen nu när jag hållt på i tre veckor endast 1,7 kg ner…Har du några tankar kring det?

    • Men det är väl inte så illa?! Det hade ju kunnat vara 1,7 kilo upp! Hur känner du? Skulle du kunna minska lite till på portionsstorleken och ändå känna dig nöjd? Mer motion gör förstås att du drar mer energi men samtidigt blir du också hungrigare, en avägning om det bara handlar om kilominskning. Hälsomässigt är det förstås att rekomendera.

  4. vilka lurar….

    jag som behöver nya
    de där väcker ju begär!

    hjälp…

  5. Hej Anna,

    åh vad du är vacker! Har precis börjat sträckläsa din blogg och blir verkligen inspirerad. Jag är inne på dag tio men ingenting har hänt på vågen, konstigt nog. Tycker att jag borde ha tappat vatten åtminstone. Jag undrar hur noga du var med matdagbok? Skrev du upp hur mycket fett, kolhydrater och protein du åt varje dag? Jag har lite svårt att komma igång tror jag. Hur visste du hur mycket fett du skulle äta, och att du fick i dig tillräckligt med protein?

    Tack för en riktigt bra blogg!

    • Oj, tack snälla du! 😀
      Ja, du borde tappa redan men det är klart att det beror lite på vad du har för förutsättningar från början? Jag skrev inte upp något alls men om du vill hålla bra koll och har en iphone så rekomenderar jag varmt en app som heter shape me up. Jag utgår från proteinet, väljer en normalportion, lägger på lite snygga grönsaker och fyller upp med en fettkälla tills jag känner att jag är nöjd. Ät långsamt och njuuut av maten så brukar mängden bli rätt, kan vara knepigt i början utan så mycket kolhydrater att fylla ut buken med.

  6. Hm, Foals går varm hos mig nu, börjar lyssna in mig på Glasvegas igen också, de släpper ju en ny skiva till våren… Tallest man on earth har jag säkert nämnt tidigare, men är värd att nämnas igen. =)

  7. Royal Republic är ett band som jag har upptäckt på senaste tiden. Lite Danko Jones stuk över dem. Little Marbles är också något som går varmt här hemma.
    Annars är det mycket Timbuktu och Promoe för tillfället.

  8. Jag bara älskar Tina Turner – men det finns en uppsjö av andra mycket bra artister också.
    Här finns en tjej som lägger ut bra musik: http://glitterboden.blogg.se/

    Här finns bra nostalgiska låtar – samt även filmsnuttar där de sjunger med teckenspråk!!!

  9. Hej Anna
    egentligen ingen kommentar på detta inlägg, jag vill bara berätta att jag nyss upptäckt dig 🙂 började med GI likn kost för 2 veckor sen (har redan gått ner 3kg :)) och har googlat en hel del och det är en djungel, men på din blogg hittar man allt! och jag känner väldigt mycket igen mig i din historia även om jag har ”endast 20kg” över men sockerberoendet har jag haft sen jämt, förutom när jag väntade min son då jag gick ner i vikt pga att jag mådde illa av allt sött, men ändå fast jag försökte äta nyttigt efter han föddes så har vågen sakta gått uppåt igen…. Jag har valt att behålla frukten i min ”GI” diet bara för att jag reser en bit till och från jobbet och då är det lätt och äta när man kör, tänkte om du hade något annat bra tips på något bättre som går att äta i ”farten”. TACK för en bra sida jag kommer att fortsätta följa dig och laga mat efter dina recept! Vänlig hälsning Johanna

  10. Hej

    Vad heter dina lurar? Vilket märke?
    Själv lyssnar jag på Eldkvarn just nu!

  11. Själv är jag inne i en Lars Winnerbäck period. Hans texter berör mig just nu på ett djupare plan och Kent lyssnar jag också på. Tyvärr har jag inte Spotify så jag kan inte skicka någon lista.

  12. Hej har en fråga till dig (har inget att göra med musik ). Jag har precis börjat med lchf men inge händer på vågen. jag har snarare gått upp ett halvt kilo har läst lite om vad det kan bero på men inget stämmer in på mig (inga tidigare svältdieter) . Har varit jättestrikt men inget händer som sagt. Hur många dagar , veckor tog det innan du såg skillnad på våg? Jag tycker dieten är super och har inga problem att följa den, sockersuget är som bortblåst och det är så skönt. Har 30 kg övervikt som måste försvinna nu efter två täta graviditeter. Är 22 år och vill komma i kläder igen och sedan hålla vikten hela livet 🙂 Tacksam för svar, tycker du och din blogg är super!

    • Gör inget 😉
      Människor är olika, för mig kickade det in på en gång men jag hade ätit väldigt annorlunda mot den här kosten innan. Ibland ger portionerna mer kcal än man tror när man äter LCHF och det kan vara lite knepigt att anpassa storleken på måltiderna innan magen hunnit vant sig, kan det vara något sådant som spökar?

  13. Mina svenska favoriter – en del har du nog hört, en del andra inte. Hoppas det smakar!

  14. Håkan Hellström har fortfarande den musik som värmer mig mest..men ni gick ju inte ihop;-)
    Vid protesfabrikens stängsel

  15. Jag är älskare av gruppen Toto,Lisa Nilsson, Mr Mister, Level 42 och även dagens grupper.
    Har precis fått upp ögonen för gruppen Muse. Deras Upprising är så braaa!
    Medryckande och skulle passa perfekt om jag inte håller på att träna på att promenera utan något i öronen – håller på att träna på att vara här och nu, ser du…
    Mvh Kin@
    http://blogg.vk.se/kinasdukandiet

  16. Hmm, komme rinte ihåg vad jag tipsade om sist men något jag lyssnar mycket på nu är ”White Circle” när jag ska slappna av och Scooter när jag tränar.
    När jag jobbar blir det Kent eller så streamar jag http://radioseven.se

    Hoppas du får hjälp av oss läsare att hitta lite nytt. 🙂

Kommentera

