Så mycket musik i en enda människa!

Jag var på konsert igår. Eller jag var på förband igår fastän förbandet borde rättmätigt ha fått tagit in scenplatsen som huvudnummer.

Asså, Jarle Bernhoft… Vilket sprudlande litet musikaliskt underverk! Alldeles själv på scenen fyller han hela rummet med känsla, rytmer utan motstycke och ren glädje. Gott ända in i själen, önskar att fler hade fått se det.

Lyssna mer på spotify

6 responses to “Så mycket musik i en enda människa!

  1. Wow…otroligt vilken begåvning! Musikern i mig tvekar lite först och tycker det är fusk…på nåt vis – men det är det ju faktiskt inte! Han spelar & sjunger (vilken pipa!) allt själv, använder tekniken på ett kreativt sätt.
    Det gäller att hålla tungan rätt i mun och inte trycka på fel pedal eller råka spela in en miss (som då upprepas) – jag är verkligen imponerad av den här snubben…
    Verkligen kanonbra!

    Har aldrig hört eller ens hört talas om honom innan ditt tips (TACK!) och beställde direkt 2 av hans skivor på CdOn.
    Hans tidigare band Span låter rätt bra också (sökte på Spotify) men de skivorna tycks vara svårare att få tag i.

    Retar mig att jag missade detta live – för bara 4 dagar sen! Men det blir väl fler tillfällen hoppas jag…. 🙂
    Vem/vilka var han förband till?

  2. Älskar att bli tipsad om bra musik som man faller pladask för! Härligt!

  3. Oj så bra! 🙂

Kommentera

