Lycka

Idag finner jag lycka i alla små små ljusgröna blad på buskarna, i att himmelen är så vansinnigt blå och att min storebror och brorsdotter kommer och hälsar på över påsken. Jag har en ganska liten släkt och vi har spritt oss rätt duktigt över landet så när vi väl träffas njuter jag av varje minut.
Det enda jag saknar är ett soundtrack för dagen. Jag har fått så mycket sköna musiktips av er förut så jag litar på er igen:,Vad spelar ni när ni är så där löjligt glada? Eller när ni behöver bli löjligt glada?
Ha en riktigt härlig onsdag, var snälla mot er själva och varandra!

16 responses to “Lycka

  1. Mr Right Guy med Elias & the Wizzkid är en låt som kan få även den gråaste dag att komma fram i ett bättre ljus, man måste le när man hör den!

  2. Åh, det finns så många feelgood-låtar just nu! Men sök på youtube eller spotify efter Tyler Ward. Hans versioner av ”Born this way”, ”ET” eller ”Perfect” är helt genialiska. Även hans egna verk är underbara!
    Glad Påsk!!

  3. Mando Diao, Dance whith somebody. Underbar 🙂

  4. Hello Saferide – I was definitly made for these times
    Marit Bergman – Let’s just fall in love

    Det är vad jag kommer på just nu på rak arm.

  5. Härligt inspirerande blogg du har!
    /Marina

  6. Min feelgoodlåt i sommar:

    :D:D:D Vååår!!!

  7. Jag gillar Duffy, Supertramp, Beach Boys, DonMcLean, Rod Stewart för att nämna några.
    Ha en superpåsk ❤

  8. Själv har jag just nu dille på Don´t stop me now med Queen. Den får den tråkigaste påskstädning att gå som en dans :o) Dammsugningen har aldrig gått så lätt som idag tack vare att den låten är satt på repeat. Lägg sedan till min fantastiska sång på en ljudnivå som hörs över hela kvarteret. Stackars grannar!

    GLAD PÅSK!

  9. Pia Johansson

    Måste få rekommendera mina favoriter.
    Sparks.
    Ett amerikanskt band som spelat i över 40 år och är still going strong.
    Åker på deras konserter så fort jag får en chans.
    Dom spelar ALLT.
    Mest kända för sin klassiker ”This town aint big enough for both of us”
    Har Du inte hört dom innan så prova.
    Hitintills har dom spelat in 22 album och jag är säker på att det blir fler.

    Kan lova att Du inte blir besviken 😉

    Trevlig Påsk
    Mvh Pia

  10. Det där känner jag igen! Det är viktigt att hitta rätt musik för dagen. Själv spelar jag gamla 80-talspoplåtar som Boys of Summer med vem det nu var, blandat med tidiga Roxette-låtar som Neverending Love, t ex.
    Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!

Kommentera

