Om sniglar kunde prata

20120712-155610.jpg
Jag fick göra mitt bästa för att inte kliva på begravningsföljena imorse men vad gör väl det, nu är det Seeeeemester!!!

4 responses to “Om sniglar kunde prata

  1. MIn farmor la sniglar hon hittade i en och samma glasburk med lock. Där fick de lilga och gona sig tillsammans. Jag var äcklat fascinerad av, ffa botten på burken. Nu undrar jag vad som hände med burken när en var full… Grävde hon ned den? Hela burken? Bara sörjan, för att återanvända burken nästa sommar? Många frågor, men inga svar.

    • De är inga jättetrevliga kryp. Framför allt deras fallenhet för att lockas av sina ”kamraters” lik för en liten kvällssnack… Urk.
      Jag hoppas att burken inte återanvändes för isf måste hon ha tömt den där sörjan. Och diskat burken, de lämnar ju något väldigt seeeegt efter sig. Huvva!

  2. Grattis till den nya helt oanvända semestern😀
    Ladda nu ordentligt så du är pigg och alert när din lille
    inneboende tittar ut!

Kommentera

