Perfekt vintermorgon

Vintern blir inte bättre än så här!

-10 grader, vindstilla och en låg sol som förvandlar den vita snön till ett maklalöst glittrade av silver, guld och blått.

Min varma andedräkt gör små moln ovanför mitt huvud och trots att jag hör det välbekanta knakandet av snö under mina fötter känns det mer som att jag tassar omkring på molnen ovanför. Ni vet, ibland kommer den där känslan av total lycka över en och när jag kikar ner på lilla O i vagnen för att dela det med henne ler hon glatt i sömnen och mitt hjärta hoppar över ett slag.

8 responses to “Perfekt vintermorgon

  1. Hej Anna.
    Tack för att du inspirerar!
    Jag vill gärna veta vad du anser om sockerersättning?
    Jag köpte, i min enfald, Stevia socker och bakade en saffranskaka.
    Jag smakade en liten bit, sen åkte både kakan och stevian ut!
    Samma skit allt!
    Det triggar igång begäret om jag får smak på sött.
    Tacka vet jag kesoplättar!
    Mvh. Magdalena

    • Hej! Förlåt att mitt svar dröjt! Jag har stevia hemma men har bara provat det någongång, lite märklig bismak och jag tror inte på att söta för mycket. Och behöver jag en liten avrundning så väljer jag hellre honung.

  2. Låter riktigt mysigt!

  3. Så fint du skrivit om vintervädret!
    Själv går jag i ett mulet och glashalt Blekinge, ondgör mig över brist på snöröjning som gör att det inte går att parkera på betalda parkeringsplatser och läängtar efter töväder…….
    Känner mig som en sur och le gammal tant😦

  4. Underbart med dem små liven:-)
    Snön är så där ”underbar” Gillar snön men inte när det blir föööör kallt
    Kramis Mamma Mia

Kommentera

