Minimiddag

image

Känner mig klart bättre idag!
Fortfarande förkyld men det finns iaf lite energi i kroppen, hurra!
Hungern har inte riktigt kickat igång än dock men köttfärsbiffar går alltid i.
Jag gör dem nästan alltid med gul lök, ägg, grädde, köttfärskrydda, oregano och svartpeppar. Hur gör ni? Tar gärna emot lite tips på nya smaksättningar!🙂

14 responses to “Minimiddag

  1. Hej Anna,
    Kul att du är i gång och bloggar lite. Vill tacka dig för att var genom att upptäcka din gamla blogg som jag hittade lchf och sen andra bloggar, Kostdoktorn etc, Nu snart ett och halvt är senare så är jag själv bloggare på en internationell blog och förutom väl påläst inom området har jag även upptäckt hur många medicinska tillstånd som kan gynnas av en ketogen diet/kost. 🙂

  2. Jag brukar knapersteka bacon, som hackas och läggs i smeten, kom ihåg att inte salta så mycket då bacon är rätt salt i sig själv. En klick dijonsenap åker gärna med också🙂
    // Thess

  3. Jag kryddar med Trocomare (örtsalt) och svartpeppar. Har även i ett ägg och grädde. Svårt att säga mängderna, går på känn…

  4. Camilla i Skåne

    Bongs oxfond touch of taste
    1 flaska / kg nötfärs.
    Thats it!

  5. Hej Anna!

    Här kommer lite recept på ajvarköttbullar, hjortjärpar och thaiköttbullar.
    Du kan ju forma färsen till pannbiffar om du vill.
    Thaiköttbullarna är kanongoda!
    Jag brukar laga en stor sats och frysa in matlådor.
    Och så har jag gjort grekiska köttbullar också. Det höll jag på att glömma.
    Hoppas att recepten är till nytta!

    http://lchfblogg.sandramedin.se/#post111
    http://lchfblogg.sandramedin.se/#post128
    http://lchfblogg.sandramedin.se/#post96
    http://lchfblogg.sandramedin.se/#post100

  6. Ägg och båda soreters havregryn.Kom på det sen när jag kollade mina recept.

  7. Här kommer min standardkryddning för köttbullar,köttfärslimpa.
    Salt, grovmalen svartp,vitpepppar,kryddpeppar,lök.Grädde endast till jul.

Kommentera

