Tisdagsslycka!

Jag är på väg hem. Det är helt stilla ute förutom den långsamt singlande snön från en becksvart himmel. Jag hör bara mina andetag och knarrandet från mina kängor och så kommer den där berusande känslan.  Den byggs upp någonstans mitt i bröstet och svämmar över, ut i varenda cell. Lycka! 

10 responses to “Tisdagsslycka!

  1. Hej Anna!
    Nu var det länge sedan du hördes av. Uppskattar dina inlägg och uppdateringar kring vikten har hittills alltid varit inspirerande. Är också förtjust i dina enkla och goda recept utan måttangivelser.
    Hoppas inte att du har tröttnat på att dela med dig av dina erfarenheter!

  2. Vill bara önska trevlig helg och berätta att idag gjorde jag musli enligt receptet från din bok, supergott!

  3. Hej!
    Fredagslycka: att känna sig hungrig när det närmar sig lunch!
    Det var så länge sen jag kände hunger före lunch och middag då jag redan hade hunnit föräta en hel middag medans jag lagade mat och fikat en massa mackor på förmiddagsfikat så när det var dags för lunch så var jag proppmätt. Det hindrade dock inte mig från att äta en stor lunch i alla fall.
    Efter min äggfrukost klarar jag mig bra till lunch och det känns inte svårt att motstå morgonfikat på jobbet!
    Låter väl jätteknäppt för många att lite hungerskänslor före lunch är en sån lycka men jag antar att ni som läser denna blogg förstår.
    Vill nu bara att det ska hålla i sig. Jag är livrädd att falla tillbaka i mitt sjuka ätmönster.
    Trevlig helg!
    Ulrika

  4. Vad härligt! Jag brukar få den där hisnande lycko-känslan när jag stilla pussar en len barnkind, du vet när man tyst tassar in för att inte väcka dem❤ de är inte så små längre… men det är ändå den där mjuka varma lyckan!

  5. Du är en poet🙂 Det smittade av sig
    känner mig lycklig jag med 😉

Kommentera

