Kassler med curry och kokos

 

Kassler

Röd paprika

Gul paprika

Sugar snaps

Kokosmjölk

mangocurrykrydda

Sambal oelek

Salt

Smör

 

Strimla grönsakerna och kasslern. Stek på kasslern i en klick smör och krydda rejält med mangocurry. Ta ut kasslern ur pannan och fräs upp grönsakerna snabbt, salta lite. Lägg tillbaka kasslern och slå på kokosmjölken. Smaka av med sambal oelek och ev mer curry.

 

5 svar till “Kassler med curry och kokos

  1. Provade och det var jättejättegott, och otroligt enkelt. Min man, som jag skickat till affären för att handla, hittade ingen mangocurry och drog sin egen slutsats att det skulle vara mangochutney och det verkade funka det också 😀 hade på ordentligt med curry också för att få till currysmaken 😀

    Tycker dock det är lite svårt att äta det utan tillbehör. Jag har inte kommit igång än med min diet, jag ska försöka ta bort ris pasta, potatis och bröd, började i måndags, men det fick bli lite av barnens ris till det här för att få ihop det goda såsen. Vad skulle du tipsa att ha till annars?

    • Det handlar mest om vanor! Jag äter oftast en grönsallad till bara men riven stekt blomkål är ett bra alternativ till just ris. Salta och peppra ordentligt. Chutney är jättegott men innehåller massor av socker. Hittar ni inte just den kryddan (santa Maria) så välj hellre bara curry.

  2. Det här såg och lät så gott och ska absolut testas!

  3. Mangocurry krydda? Var hittar man det – eller är det en egen blandning du gjort?
    Christina 🙂

Lämna en kommentar