Kycklinggryta med fetaost och färska örter

4 kycklingfiléer
2 dl grädde
100g fetaost
Hönsbuljong
1 vitlöksklyfta
Körsbärstomater
Färska örter, jag använde timjan och basilika
Salt och grovmalen svartpeppar

Skiva och stek upp kycklingen. Salta och peppra.
Slå på grädden, smaksätt med buljong, vitlök och peppar.
Smula ner fetaosten och dela till sist tomaterna och låt dem bli varma i grytan.

Nästa gång tänkte jag prova med soltorkade tomater till fetaosten och spara de färska tomaterna till en omgång med parmesanost istället för fetaost, vad tror ni om det?

17 svar till “Kycklinggryta med fetaost och färska örter

  1. Supergott! Detta är andra gången jag gör denna rätt och HELA familjen älskar den! Jag har hållt på med lchf i 10 månader och gått ner 30 kilo! Livet är lätt nu (bokstavligen)
    Tack för härliga recept!
    kram

  2. Det var första av dina recept jag smakar (precis startat med Lchf) och det var kanongott . Kan man äta såhär gott och gå ner i vikt så blir resan lättare (40 kg) / Vilken trevlig blogg du har som inspiration mm

  3. halv mailadress

  4. Gud så gott det låter!!!!!!!!!!!!!!!!! Mmmmmm lääääängtaaar, det är nämligen så att jag intar Cambridge soppor ett tag till sen ska jag gå över til GI och då ska jag göra denna först av allt!

    Tack du är underbar!!!

    PS idag har jag för första gången, tack vare dig, bakat cupcakes. Dels av dina otroliga bilder på tårtor och sen när jag även såg lådan man kunde vinna. Jag har som sagt velat i många år. Hela dagen har jag gått runt o lett för jag är så glad o stolt, det var så roligt. Kul att påsken kommer så jag får göra fler. Sen fyller jag samma vecka och då blir det tårta, inspirerad av din prickiga doptårta. Idag var Melwin 6 år med och vi gjorde små fina brandmuffins som jag sett, de blev enormt fina och han var så stolt! Tjejerna vart på danstävling och ropade i kör när de såg foto o smakade ”jag vill också”. Wow vad kul vi ska ha det framöver. TACK för det du goa o så glada människa.

    Kram Susanne

  5. Hej och tack för en bra blogg. Testade kycklingreceptet i går och den var super tyckte familjen. Själv dricker jag ”cambridgesoppor” ett tag till, sen ska jag också smaka!

  6. Använder du alltid fullfet grädde?

  7. Det ser väldigt gott ut!
    Kyckling är en favorit!
    / Kram Ida-www.lippstick.se

  8. Det var mumseli gotteli!!!

  9. Hej!!

    Tack för en super blogg!!!:) jag har en fråga,har gått på lchf i en vecka nu,och det går jättebra,jag går dock inte så mycket på toaletten som innan..och nu när jag gjorde det var det som kom ut typ helt svart nästan,inte alls samma färg som innan om man kan säga så..är det dåligt?
    tacksam för svar!

  10. Hej,
    Det ser jättegott ut!
    Jag undrar bara om receptet är för 4 portioner?

  11. sara cederbom

    gillar du getost så är det mitt heta tips. tror även att ugnsbakade/kokta rödbetor passar till denna rätt.

  12. Denna bara måste provas, låter ju hur smarrigt som helst.
    Familjen saknar fler recept på just kyckling.
    Tack Anna!

Lämna en kommentar