Gårdagens goda mat

Var inte min egen utan caterad och riktigt riktigt god!

Vi hade årets solglasögonevent på jobbet igår, en återkommande tillställning på Synsam Nordstan för inbjudna gäster. Det är såå himla roligt att jobba sådana kvällar och jag tror att jag fick det bästa jobbet, att dokumentera händelsen! Både gäster, leverantörer och personal var på lysande humör, maten var som sagt super och stämmningen hög.

Visar en en bild från den snygga gazpachoställningen:

Vi bjöd på välkylda drycker

Och sjukt skön livemusik av The norwegian project

16 svar till “Gårdagens goda mat

  1. Hur får man tag i ”The norwegian project”s skiva då om man vill ha den??

  2. Härliga bilder och jag älskar solglasögonen. =)

  3. Vilken härlig kväll du verkar ha haft igår! 🙂 Lyckades du påverka vad för sorts mat som det skulle bjudas på? 😉
    Jag har en liten fråga när jag ändå är igång… jag har länge funderat på hur jag ska hantera frestelser på kalas, fika med vänner mm… Hur hård ska jag va? Kan jag tillåta mig att äta ibland? (jag är väldigt överviktig och sockerberoende/matmissbrukare) Hur gjorde du i början och hur gör du idag?

    Ha en trevlig helg!

    • Hej! Jag hade turen att få vara med i urvaldprocessen så mitt favoritval ”made it to the table”: Kalla fläskfilfémedaljonger med beanarise, mmm!
      Du skriver det själv, du är matmissbrukare. Vill du verkligen få bukt med det så gäller inga som helst avsteg i början. För mig tro det 3-4 månadér innan jag ens vågade mig på frukt igen. Tro mig, det är SÅ värt det när man väl inser att maten inte har grepp om ens själ längre. ta med något eget till kalasen, spännande nötter tex.

  4. Vilket vårtecken med snygga bågar! Lite färg ser det ut att skulla vara…:)

  5. Tack så mycket!! Då har jag lördag eftermiddan bokad åt bakning!!/Fia

  6. Skit också, var man inte bjuden!

    • Bedrövligt men systemet kan inte ha räknat dig som potensiell kund då? Vet faktiskte vad gallringen sade. Du får komma och flukta på solisar någon annan dag, det hade väl ändå blivit snålt med champagne för din del? ;D

  7. Hej Anna!
    Vad trevligt ni måste ha haft det på jobbet!
    Har precis köpt dina båda kokböcker, måste säga att dom är väldigt inspirerande och mycket bra!!! Med goda enkla recept och bra tips och råd! Tack!!! Åker till fjällen till veckan och vill ju inte riskera att åka dit på nå onyttigheter, så jag har förberett med massor av god nyttig GI-mat!! Tänkte prova ditt recept på brownies. Men hittar inte mandelmjöl i affären. Kan man göra det själv eller vart går det att få tag på? dom ser ju såååå goda ut! Tack för en bra, inspirerande sida!!/ Fia

    • Vad roligt att höra att du gillar kokböckerna och japp, vi har det super på vårat jobb! 😀
      Det går jättebra att mala mandelmjöl själv, använd en vanlig nötkvarn, det behöver inte vara superfint malet utan lite grovt går bra.
      ha det så ott i fjällen, låter härligt!

Lämna en kommentar