Busstid

…är egentid.
Jag är på väg hem efter en mycket trevlig intervju för en tidning och får en liten stund för mig själv på bussen. Funderar på det vi just pratat om, hur fort livet kan ändras, att man idag inte har en aning om vart morgondagen tar en och på vilken omåttlig portion tur jag har haft ibland och på att det finns en underbart brokig samling människor därute. Alla med samma hopp om ett bra liv som du och jag. Tänk vad många önskningar det måste finnas samlat på jorden! Inte underligt att det kan ta lite tid att få dem uppfyllda ibland.

One response to “Busstid

  1. Många önskningar i en skulle man kunna säga. Visst skall man fortsätta önska men som sagt vara tacksam för det man har och stanna upp ett ögonblick. Jag har lätt för att bli stessad i dessa ”jultider” så jag har fixat med julkort i kväll skall bara skriva adresser på. Stakarna kom upp redan i lördags därför vi har en 18 åring som fyller i veckan och körövning -Gospel och kvällsplanering i veckan. På lördag är det julmarknad och kalas på kvällen och på söndag är det Gospel i advent som skall sjungas.
    Därför är det så skönt när man kan ta kontroll över stressen och sedan kan man önska att veckan flyter på som den skall. Hoppas att din vecka fortsätter att flyta på att du njuter av nuet i massor.,
    Kramis Mamma Mia

Kommentera

