Ont om nya recept på bloggen?

Japp, men det blir liksom inte så mycket till recept när maten inte är mer fancy än så här..

12 responses to “Ont om nya recept på bloggen?

  1. det behövs inte direkt några nya recept, bara nya kombinationer… igår var jag i matlagartagn och gjorde stekta vanliga falukorvsskivor, falukorvshamburgare med honungsdijon,rödlök och grevéost för att toppa och använda sista biten falukorv gjorde jag ungsbakad falukorv från ditt recept i första boken… SÅ lätt, så gott!

  2. Jag har gjort en variant på ugnsfalukorv ett par gånger nu som jag tyckar har blivit lyckad.

    Falukorv
    Zukini
    Tomat
    Lök
    Mozzarella

    Skiva korven, och allt det andra. Varva i en ugnsform. Salta, peppra och häll lite olivolja (eller annan olja) på efter tycke och smak. Jag körde den på 200 grader i 30-45 min tills den såg färdig ut.

  3. Jag kan tipsa om Flygande Panna, en variant på Flygande Jacob

    Stek lök och lägg i färdiggrillad kyckling i strimlor (helst hemlagad)
    Blanda grädde,tomatpure,chilipulver salt och peppar och häll över kycklingen i pannan.
    Låt koka en stund.
    Jag serverar knaperstekt bacon, nötter och skivad banan i skålar vid sidan om så får alla ta det dom gillar.
    Sallad på strimlad vitkål och stjälkselleri är gott till.

  4. Jag tycker att din mat inspirerar oavsett om den är fancy eller basic…för som ny på det här med pasta- och potatisfri kost såå tar jag alla tips jag kan fåå såå jag slipper äta samma mat varje dag 😉

  5. Vad är det för nåt? Kassler med ananas?

Kommentera

